„Trečiokai kalba apie knygas“

186488229_963639431072745_8512200880177585328_n
186489860_915999992520368_3254708169141499848_n
186501707_841408656473212_8413323189909582076_n
186535827_320414479463037_4657376631338207832_n
186520648_1860849657405149_7222370806295509831_n
186488229_963639431072745_8512200880177585328_n 186489860_915999992520368_3254708169141499848_n 186501707_841408656473212_8413323189909582076_n 186535827_320414479463037_4657376631338207832_n 186520648_1860849657405149_7222370806295509831_n

Renginio tikslas: Žadinti mokinių norą skaityti, parodyti, kad skaitymas gali būti įdomi ir smagi
veikla, skatinti dalijimąsi informacija ir bendradarbiavimą tarpusavyje. Drąsinti mokinius mokytis
vieniems iš kitų.

Uždaviniai kuriuos įgyvendinome:

  • mokiniai prisiminė ir pasitikrino savo žinias apie pasakas
    ir jų veikėjus protmūšyje „Man patinka pasakos“ (Kahoot);
  • pristatė savo mėgstamiausią knygą ir „bandys ją parduoti“ klasės draugams bei balsavo ir
    išrinko klasei labiausiai patikusį knygos pristatymą/knygą;
  • remdamiesi išklausytais pristatymais, susidarė bent 5 labiausiai patikusių skaitytinų knygų
    sąrašą vasarai;
  • pasirinkta dailės technika vizualiai pateikė savo mėgstamiausią knygos veikėją, o kiti
    mokiniai mėgino jį atspėti.
  • refleksijos metu naudodami nebaigtų sakinių metodą, mokiniai užklijavo savo atsakymus šio
    renginio „Atsiliepimų knygoje“.

Integruota pamoka „Knygomis gynę Tėvynę“

Integruota pamoka „Knygomis gynę Tėvynę“
Integruota pamoka „Knygomis gynę Tėvynę“
Integruota pamoka „Knygomis gynę Tėvynę“ Integruota pamoka „Knygomis gynę Tėvynę“

Š. m. gegužės 7 dieną 8 klasės mokiniai dalyvavo integruotoje dailės ir rusų kalbos  pamokoje, skirtoje Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienai paminėti.

Gimnazijos bibliotekininkė Angelė Pocevičienė papasakojo mokiniams apie istorinį laikotarpį, kai po 1863 m. sukilimo numalšinimo buvo uždrausta lietuviška spauda. Taip pat priminė  mokiniams spaudos draudimo trukmę ir konkrečias datas. Žiūrėdami skaidres ir klausydami pasakojimo, mokiniai daugiau sužinojo apie knygnešių veiklą, juos tykojusius pavojus, kaip daraktoriai mokė vaikus slaptose mokyklose, o mamos – vadinamosiose „Vargo mokyklose“. Jos pasisodindavo šalia vaikus ir verpdamos siūlus juos mokydavo skaityti. Aštuntokai prisiminė žymiausius knygnešius, jų atminimo įamžinimą.

Įgytas žinias mokiniai pasitikrino dalyvaudami viktorinoje „Knygnešių keliais“.

Rusų kalbos mokytoja Tatjana Mikelevič papasakojo apie tai, kad draudimų buvo ir Rusijoje. Skatino aštuntokus pasakyti rusiškai tokius žodžius, kaip spauda, knygnešys, draudžiama. Pamokai mokiniai buvo paruošę skaidres apie rašytojus: Aleksandrą Sergejevičių Puškiną, Justiną Marcinkevičių ir Levą Nikolajevičių Tolstojų. Pamokoje aštuntokai aktyviai dalyvavo, atsakinėjo į klausimus, atliko užduotis.

Dailės mokytojas Vilius Didžpetris pasiūlė mokiniams nupiešti knygos viršelį, pateikė pavyzdžių, pademonstravo vaizdo įrašą apie kaligrafiją, paskatino mokinius ją panaudoti savo darbuose. Jis paragino aštuntokus ne tik atlikti šį darbą iki kitos dailės pamokos, bet ir skaityti knygas.

– Informaciją parengė bibliotekininkė Angelė Pocevičienė

Untitled

XXI-osios Nacionalinės Lietuvos bibliotekų savaitės atgarsiai Neringos gimnazijoje

XXI-osios Nacionalinės Lietuvos bibliotekų savaitės atgarsiai Neringos gimnazijoje
XXI-osios Nacionalinės Lietuvos bibliotekų savaitės atgarsiai Neringos gimnazijoje
XXI-osios Nacionalinės Lietuvos bibliotekų savaitės atgarsiai Neringos gimnazijoje
XXI-osios Nacionalinės Lietuvos bibliotekų savaitės atgarsiai Neringos gimnazijoje
XXI-osios Nacionalinės Lietuvos bibliotekų savaitės atgarsiai Neringos gimnazijoje XXI-osios Nacionalinės Lietuvos bibliotekų savaitės atgarsiai Neringos gimnazijoje XXI-osios Nacionalinės Lietuvos bibliotekų savaitės atgarsiai Neringos gimnazijoje XXI-osios Nacionalinės Lietuvos bibliotekų savaitės atgarsiai Neringos gimnazijoje

Balandžio 23-30 d. vyko Nacionalinė Lietuvos bibliotekų savaitė. Šių metų bibliotekų
savaitės šūkis – „Nauja realybė – naujos formos“. Dar 2020 metų pabaigoje gimnazijos
bibliotekininkė A.Pocevičienė supažindino visų klasių mokinius su knygomis, kurios buvo
nominuotos Metų knygos rinkimuose vaikų ir paauglių kategorijose. Geriausia 2020 metų knyga
vaikams buvo išrinkta Vainiaus Bako eilėraščių knyga „Ką manė kamanė“.
Šią knygą š.m. balandžio 28 dieną pristatė Neringos sav. V.Miliūno viešosios bibliotekos
savanorė, mūsų gimnazijos II gimnazijos klasės mokinė Gabrielė Bedalytė. Pristatyme dalyvavo
Neringos savivaldybės V.Miliūno viešosios bibliotekos direktorė Dalia Greičiutė, Neringos
gimnazijos bibliotekininkė A.Pocevičienė, mokytoja Rūta Drabulytė ir 3 klasės mokiniai. Gabrielė
Bedalytė nuotoliniu būdu papasakojo vaikams apie poetą Vainių Baką, apie jo kūrybą, apie poeto
eilėraščiams būdingus bruožus, parodė jo išleistas knygas. Paskaitė eilėraštį „Balandis“. Jį išklausę
vaikai turėjo atlikti užduotį – nupiešti boružę su tiek taškelių, kiek raidžių yra šio eilėraščio
pavadinime. Mokiniams puikiai sekėsi.
Gimnazijos bibliotekininkė papildė pasakojimą apie V.Bako šeimą, jo kelio į poeziją
pradžią, poeto požiūrį į poeziją. Pacitavo V.Bako mintis: „Reikia skaityti knygas, daug knygų, kad
pamėgtum poeziją. Kūryba man yra tarsi vėjas, nežinia iš kur ateina ir nežinia kur link nuoš“.
Viešosios bibliotekos direktorė pasidžiaugė mokiniais, kurie susidomėję klausėsi, kurie
taip emocionaliai atliko užduotį, uždavė klausimų ir Gabrielei, ir gimnazijos bibliotekininkei.
Balandžio 28 dieną pradinių klasių mokytojos ir mokiniai pakvietė į „Poezijos
pavasarėlį“. Šis jau tradicija tapęs renginys vyko nuotoliniu būdu. Jau klasėse buvo įvykusi atranka,
paskirti dalyvauti aktyviausi, raiškiausiai deklamuojantys mokiniai. Jie deklamavo savo pačių
pasirinktus eilėraščius, labai stengėsi, puikiai klausėsi draugų deklamuojamų eilių. Ketvirtokai dar
užminė ir mįslių.
Gimnazijos pavaduotoja ugdymui Vitalija Ukrinienė pasidžiaugė mokiniais, tokiu dideliu šauniu
renginiu, prisiminė vaikystę, kai pati dalyvavo poezijos šventėje ir deklamavo eilėraštį apie
pavasarį. Ji teigė, kad mokiniai sukūrė pavasarišką nuotaiką, puikiai pasiruošė renginiui.
Mokinius pagyrė ir gimnazijos bibliotekininkė Angelė Pocevičienė. Ji pasidžiaugė, kad vaikai
draugauja su knyga, draugauja su poezija ir palinkėjo, kad ši draugystė tęstųsi ilgai.

Apie meną kitaip. Svečiuose menininkas A. Danilevičius

Apie meną kitaip. Svečiuose menininkas A. Danilevičius
Apie meną kitaip. Svečiuose menininkas A. Danilevičius
Apie meną kitaip. Svečiuose menininkas A. Danilevičius
Apie meną kitaip. Svečiuose menininkas A. Danilevičius
Apie meną kitaip. Svečiuose menininkas A. Danilevičius
Apie meną kitaip. Svečiuose menininkas A. Danilevičius
Apie meną kitaip. Svečiuose menininkas A. Danilevičius Apie meną kitaip. Svečiuose menininkas A. Danilevičius Apie meną kitaip. Svečiuose menininkas A. Danilevičius Apie meną kitaip. Svečiuose menininkas A. Danilevičius Apie meną kitaip. Svečiuose menininkas A. Danilevičius Apie meną kitaip. Svečiuose menininkas A. Danilevičius

Integruotoje anglų kalbos su menais pamokoje svečiavosi garsus, tuo pačiu artimas ir naujai
atrastas menininkas, skulptorius, visuomenės veikėjas gerb. Albertas Danilevičius.
Kai kalbame apie menus, pamoka netenka rėmų ir scenarijaus, nes jos baigtis nenuspėjama. Šį
karta II gimn. kl. moksleiviai leidosi į gerb. A. Danilevičiaus, kaip kūrėjo, pasaulį, kuris yra be
galo jautrus ir savitas. Gimnazistai iš anksto grupėse pagal pateiktas temas buvo pasiruošę jiems
aktualius ir įdomius klausimus, kuriuos uždavė pačiam menininkui. Diskusijų metu naujai
atradome Neringos miestą, kuriame sukurtos skulptūros iš medžio, akmens ar smėlio įgavo kitą
prasmę, sužinojus, kad tai yra mūsų pamokos svečio meno kūriniai. Pamokos veiklas sekė kitos
užduotys, pavyzdžiui, gimnazistai turėjo aplankyti bent kelis gerb. A. Danilevičiaus sukurtus
meno objektus Neringoje, remiantis gairėmis pateikti refleksijas anglų kalba.
Apibendrinant mokinių įspūdžius, reikia pasakyti, dauguma gimnazistų jautėsi šiek tiek abejingi
menams, tačiau po pamokų sesijos ir neapsakomai ypatingo laiko praleisto kartu su menininku,
jie tapo labiau empatiški pačiam kūrybos procesui ir išreiškė begalinį džiaugsmą, kad jų tarpe yra
didis Neringos šviesuolis ir meno puoselėtojas trapiame Kuršių nerijos krašte. Pasak A.
Danilevičiaus, mūsų susitikimas bus vienas iš įsimintiniausių.

Anglų k. mokytoja metodininkė Neringa Sadauskienė

Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”

Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”
Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”
Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”
Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021” Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021” Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”

„Miško brolių takais“

„Miško brolių takais“
„Miško brolių takais“
„Miško brolių takais“ „Miško brolių takais“

Gimtoji istorija ir vesterno filmai. Kokie  jausmai užlieja, kai atsidarius kompiuterio ekraną išvysti devintą dešimtį skaičiuojančią Trispalvę, pistoletą „Walther“, partizano kitelį ir nutrauktą granatos žiedą? Ar gali įsivaizduoti šios istorijos baigtį? Klausydamas žmogaus, pasakojančio apie savo atrastų pokario bunkerių istoriją, supranti, kad tai ką žinai apie partizaninį karą iš vadovėlio negali būti tik balta arba juoda. Salantiškis Aurimas Rapalis edukaciją „Miško brolių takais“ pradeda tardamas – „mano įkvėpimas- šeimos istorijoje“.  IV gimn. kl. mokiniai šioje pamokoje buvo skatinami mąstyti kodėl/ar istorija gali būti įdomi, naudinga, kaip nežinojimas gali pasitarnauti priešiškoms jėgoms bei kaip žiauriose situacijoje išlikti žmogumi. Neringos gimnazijos mokiniai yra kviečiami dalyvauti nuotolinėje kraštotyrinėje ekspedicijoje renkant ir dalinantis informacija apie partizaninio karo liudininkų patirtis. Detalesnė informacija bus teikiama istorijos pamokų metu.

Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”

Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”
Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”
Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”
Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021” Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021” Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”

Balandžio 7 dieną vyko virtuali VI-oji Nacionalinė švietimo įstaigų projektų paroda – mini
mokymai „Projektų mugė 2021“, kurią organizavo VšĮ „Edukateka“, Klaipėdos Gedminų
progimnazija, Švietimo mainų paramos fondas.
Renginio tikslas – sudaryti galimybes keistis gerąja projektinės veiklos patirtimi, pristatyti
projektų teikiamą naudą bendruomenei, atskleisti ir paviešinti įvairių fondų lėšomis
finansuojamų projektų vadovų ir dalyvių indėlį į švietimo kokybės gerinimą. Mugėje buvo
pristatomi mokyklos, miesto/regiono, nacionaliniai, tarptautiniai projektai.
Šiais metais Neringos gimnaziją atstovavo projektų vadovė Neringa Sadauskienė, pristatydama
pranešimą “Kūrybiniai sprendimai netikėtiems iššūkiams. Erasmus+ KA229 mokyklų mainų
partnerysčių projekto “UMBRELLA” gerosios patirties sklaida.” Praktinių užsiėmimų metu
patobulintos bendrosios ir dalykinės kompetencijos, pagilintos žinios apie projektinių veiklų
ypatumus.
Projektų Mugės transliacijos įrašą kviečiame žiūrėti čia:
https://www.youtube.com/watch?v=wKhiSbyOAyE&ab_channel=EDUKATEKA

Projektas skirtas Žemės dienai paminėti

Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti

IMG_20210329_114055
IMG_20210329_113434
IMG_20210329_115147
IMG_20210329_120654
IMG_20210329_114256
IMG_20210329_122309
IMG_20210329_114055 IMG_20210329_113434 IMG_20210329_115147 IMG_20210329_120654 IMG_20210329_114256 IMG_20210329_122309

Kai vienoje vietoje susiduria istorija, literatūra ir pilietinis ugdymas, gimsta nekasdieniška pamoka su svečiu-  Lietuvos istorijos instituto doktorantė, Vokietijos žinių pokalbių laidos „Tiltai“ vedėja Rūta Matimaitytė  palietė skaudžią pokario ir Rytų Prūsijos  temą  „Wolfskinder: pamoka apie istoriją, atmintį ir žmogiškumą“. II ir IV g. kl. mokiniai neliko abejingi „vokietukų vilko vaikų“ patirtiems išgyvenimams, domėjosi  jų likimu šiandieninėje Lietuvoje, suprato, kad mūsų valstybė turi gilias tolerancijos šaknis bei bandė rasti pavyzdžių, galinčių pažadinti viltį tamsiausiomis gyvenimo valandomis. II g. kl. mokinė Ula Kairytė susitikimą apibendrino pasitelkdama lakonišką, bet itin iškalbingą haiku poeziją:

Haiku apie vilko vaikus

„Kova dėl būvio.

 Meilė, žiaurumas, badas.

Tai vaiko daina.“