Mokiniai rinko įdomiausius V. Miliūno apsakymus

Š.m. sausio 16 dieną aš,  gimnazijos bibliotekininkė Angelė Pocevičienė, pakviečiau   3 klasės ir 4 klasės mokinius kartu su mokytojomis metodininkėmis Dalia Andrijauskiene ir Rasa Ulyte apsilankyti bibliotekoje. Mokiniai porą mėnesių skaitė V.Miliūno apsakymų knygą „Evalduko metai“ ir rinko pačius įdomiausius apsakymus. Šia veikla užsiimti mus paskatino leidėja Eglė Jokužytė. Ji rudenį viešėjo mūsų gimnazijoje kartu su regos negalią turinčia mergina Vaida Butautaite. Tuomet pradinukus supažindino su knygomis, išleistomis ir Brailio raštu bei turinčiomis iškiliąsias iliustracijas. Eglė Jokužytė paatviravo, kad ketina išleisti dar vieną knygą ir Brailio raštu, būtent V.Miliūno apsakymus. Ji paskatino mokinius išrinkti pačius įdomiausius jiems apsakymus ir pažadėjo juos išspausdinti naujoje knygoje.

Bibliotekoje mokiniai prisiminė skaitytus apsakymus, jų veikėjus, patį rašytoją ir  buvo paskatinti pradėti balsavimą. Mokiniai metė lapelius su užrašytais įdomiausių apsakymų pavadinimais į balsadėžę. Padėkojau mokiniams už aktyvumą, aptarėme, kiek daug laimime skaitydami knygas. Ne tik prisidėsime prie naujos knygos gimimo, bet ir daugiau sužinojome apie mūsų kraštą, jo žmones, vaikų užsiėmimus, pagalbą suaugusiems, jų jausmus. Taip pat praplėtėme žodyną, radome vaizdingų posakių, tai padės rašant rašinėlius ir bendraujant. Vaikai sakė, kad skaityti buvo įdomu, kadangi veikėjai buvo jų amžiaus, V.Miliūnas rašė apie Nidos žmones, nes ir pats čia gyveno bei  kūrė šiuos apsakymus. Iš bibliotekos mokiniai išėjo pakilios nuotaikos ir pažadėjo aktyviai dalyvauti ir kituose užsiėmimuose.

Nuotraukos iš renginio čia…

NERINGOS GIMNAZISTAI “NĖRĖ” Į TARPTAUTINIUS NAUJŲ PATIRČIŲ VANDENIS KROATIJOJE

2018 – 2019 mokslo metais Neringos gimnazija startavo su nauju tarptautiniu Erasmus+ KA229 projektu „A.P.P.S. A.S.A.P.“ (liet. k. vertimas „Efektyvus visuomenės pažangos siekimas“). Pirmasis mobilumas vyko š. m. sausio 13-19 dienomis Splito mieste, Kroatijoje.

Džiaugiamės mūsų mažos, bet ypatingos gimnazijos bendruomenės žingeidumu, siekiant plėsti savo akiratį tarptautiniu mastu. Noras tapti aktyviais Europos piliečiais, būti tolerantiškais skirtingoms kultūroms, tinkamai atstovauti savo miestą ir šalį bei plėtoti bendrąsias/profesines kompetencijas – tokia tarptautinių projektų koncepcija, kuri tuo pačiu skatina ir visos Neringos gimnazijos bendruomenės glaudesnį bendradarbiavimą.

Pirmajame projekto mobilume dalyvavo keturi vyresniųjų gimnazijos klasių mokiniai su dviem pedagogais (direktoriaus pavaduotoja ugdymui A. Žukauskiene ir projekto koordinatore N. Sadauskiene). Penkių dienų vizitas buvo turiningas: vyko edukacinės IKT dirbtuvės, kuriose gimnazistai mokėsi naujausių šiuolaikinių technologijų programų bei jų efektyvaus pritaikymo ugdymosi procese. Kultūrinių – edukacinių išvykų metu į Dubrovniką ir Splito apylinkes, buvome supažindinti su Kroatijos Dalmacijos regiono kultūriniu paveldu, tradicijomis bei papročiais ir jų svarba kroatų tautai. Tai ypač gerai pajuto mokiniai, kuriuos svetingai pasitiko, priėmė į savo namus ir jais rūpinosi Kroatijos moksleivių (dalyvaujančių projekte) šeimos. Projekto koordinatorių grupė iš Italijos, Makedonijos, Rumunijos, Kroatijos ir Lietuvos aptarė ir įvertino vykdomas veiklas, planavo kitų mobilumų gaires.

Daug įspūdžių bei iššūkių, tačiau pirmasis mobilumas užskaitytas ir estafetės lazdelę perduodame mūsų jauniausiems šio projekto dalyviams, kurie jau šį balandį vyks į Makedoniją!

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Kalėdinių mugių šurmuly

Mūsų mokyklos II gimnazijos klasės moksleivių grupė pradėjo Kalėdinį laikotarpį  gerų darbų maratonu. Kuruojant technologijų mokytojai Jolitai, gimnazistai kūrė kalėdines dekoracijas, darė atvirukus, gamino skanėstus.

Jau tapo mūsų gražia kalėdine tradicija sudalyvauti Klaipėdos LCC universiteto organizuojamoje Kalėdinėje mugėje, kuri suburia ne tik jaunimą, bet ir visą miesto bendruomenę kilniam tikslui – skirti auką Klaipėdos nakvynės namų gyventojų Kalėdiniam stalui. Kartu su klasės vadove Neringa ir pavaduotoja ugdymui Asta po mugės grįžome pakilėti.

Taip pat  džiaugiamės neblėstančiu moksleivių entuziazmu, kurie sutiko savo verslumo ir socialinius įgūdžius ugdyti Nidos KTIC „Agila“ surengtoje Kalėdinėje mugėje.

Edukacinis užsiėmimas „Gerumas mus šildo“

Praėjusią savaitę (gruodžio 5 d.) vyko edukacinis užsiėmimas Neringos gimnazijos 1 klasės mokiniams. Pirmokai, lydimi mokytojos metodininkės Rovenos Šerpetauskienės ir Neringos gimnazijos bibliotekininkės Angelės Pocevičienės, sugužėjo į Neringos savivaldybės V.Miliūno viešąją biblioteką.

Čia mokinius pasitiko šios bibliotekos direktorė Dalia Greičiutė. Ji pasidžiaugė mokinių apsilankymu, pasveikino su artėjančiomis Kalėdomis, supažindino su bibliotekos patalpomis, knygų lobynu.

Pirmokai garsiai skaitė knygelę apie Kalėdas, džiaugėsi, kad gali patys skaityti. Dvi pasakas jiems pasekė gimnazijos bibliotekininkė. Vaikai, sustoję rateliu, kiekvienas išsakė savo linkėjimus viešosios bibliotekos direktorei ir jos vadovaujamai bibliotekai bei padovanojo savo rankomis sukurtus angeliukus. Direktorė D.Greičiutė pažadėjo papuošti dar vieną eglutę dovanotais angeliukais. Pažadas jau ištesėtas.

Teko pirmokams atlikti ir įvairias užduotėles, jiems sekėsi puikiai. Miesto bibliotekos vadovė padovanojo pirmokams po nuostabią K.Kasparavičiaus knygelę „Sapnų katytė“, palinkėjo dovanotą knygą perskaityti iki vasaros. Gerumas mus visus tikrai sušildė ir linksmi grįžome į mokyklą.

Neringos gimnazijos bibliotekininkė

Angelė Pocevičienė

Nuotraukos iš edukacinio užsiėmimo čia…

Mūsų penktokai eTwinning dalyviai

Projekto kuratorės Neringos Sadauskienės iniciatyva, buvo pasiūlyta jauniesiems moksleiviams nerti į tarptautinius projektus kitaip – nuotoliniu būdu. Anglų k. mokytoja metodininkė Inga Vainutienė kartu su penktokais yra pirmieji mūsų Neringos gimnazijoje, kurie prisijungė prie eTwinning platformos ir sėkmingai bendradarbiauja su Lenkijos, Makedonijos, Rumunijos  mokyklų bendraamžiais projekte „Bendri pomėgiai tvariai draugystei“  (angl. „Shared Interests Key to Friendship“).

Dvejų mėnesių projekto tikslas – tobulinti anglų kalbos kalbinius įgūdžius, pažinti kitų šalių švietimo sistemą, kultūrą, tradicijas, sportą bei  menus. Mokiniai turi galimybę bendrauti ir neformalioje aplinkoje, taip stiprinant naujų draugysčių saitus. Tikimės, kad šis projektas sustiprins mokinių pilietiškumą, toleranciją skirtingoms kultūroms, praplės savo akiratį, padės įveikti kalbos barjerą bei  mėgausis netradiciniais ugdymosi metodais.

Mūsų gimnazistai – Vakarų Lietuvos konkurso anglų kalba dalyviai ir laimėtojai

Š. m. spalio 24 ir 26 dienomis Neringos II ir IV gimnazijos moksleiviai dalyvavo Vakarų Lietuvos gimnazijų moksleivių „Trijų ciklų anglų kalba“ konkurse, kuris vyko Klaipėdos Vėtrungės gimnazijoje.

Kompleksiniame konkurse, II gimnazijos klasės moksleivės, S. Lisovskytė ir I. Mitkutė, dalyvavo dailyraščio etape. Gausesnis būrys, A. Bagdonaitė ir G. Nikoličiūtė (II gim. kl.),  V. Barila ir U. Bešėnas (IV gim. kl.),  savo jėgas išbandė žodžių tarimo paraidžiui anglų kalba varžytuvėse.

Sveikiname SMILTĘ ir VYTENĮ  iškovojus II VIETĄ bei dėkojame visiems šio konkurso dalyviams už meilę anglų kalbai.

Edukacinis užsiėmimas „Per knygas pažinkime akimis neregimą pasaulį“

Spalio 19 d. popietę Neringos gimnazijos pradinukai rinkosi į aktų salę. Neringos savivaldybės V.Miliūno viešosios bibliotekos direktorės Dalios Greičiūtės ir VŠĮ „Verslas ir menas“ direktorės Eglės Jokužytės iniciatyva, sulaukėme svečių. Vaikus maloniai pasitiko ir į edukacinį užsiėmimą įtraukė leidėja, socialinių projektų autorė Eglė Jokužytė. Ji papasakojo, ką veikia leidėjas, kodėl leidžia knygas, kurias gali skaityti ir matantys ir regos negalią turintys vaikai, pademonstravo išleistas knygas „Sparnuotosios raidės“, „Baltijos valdovė“, „Užsimerk“, papasakojo, kaip gimė šios gražios knygos, su vaikais išsiaiškino, kokiais pojūčiais jas galima skaityti.

Naudojant knygas su Brailio raštu ir iškiliosiomis iliustracijomis, vaikai žaidimo forma buvo įtraukti į skaitymo ir iliustracijų atpažinimo procesą, kuriame dalyvavo užrištomis akimis ir tik pasitelkdami lytėjimą bei klausą bandė įvykdyti suformuotas užduotis. Jiems tai puikiai sekėsi. Šios užduotys padėjo lavinti skirtingus pojūčius: lytėjimą, klausą ir regą. Mažieji turėjo galimybę ne tik suvokti, kaip jaučiasi neregiai, bet ir suprasti, kad ir nematantys žmonės gali skaityti knygas.

Didžiulio susidomėjimo sulaukė susitikimas su Vaida Butautaite, mergina, kuri turi regos negalią nuo gimimo. Mokiniai stebėjo, kaip neregys žmogus vaikšto, naudodamasis baltąją lazdele, kaip naudojasi mobiliuoju telefonu, kaip rašo mašinėle Brailio raštu. Mergina parašė vaikams laišką, kurį jie galės perskaityti, pasitelkę Brailio rašto abėcėlę. Vaida labai nuoširdžiai atsakinėjo į vaikų klausimus. Mokiniai domėjosi, kaip ji gyvena, kaip pasigamina maistą, ar mokėsi mokykloje, kaip rašė diktantus, ar skaito knygas, kaip atpažįsta spalvas. Vaikai labai nustebo, kad Vaida dar ir groja kanklėmis, yra mokytoja ir veda vaikams būrelius. Mokiniai ilgai bendravo su Vaida, ją apkabino, padėjo užlipti laipteliais, jautėsi vaikų noras daryti gerus darbus.

Buvo atliktas tyrimas. Susitikimo pradžioje 24 vaikai atsakė į testo klausimus prieš užsiėmimą  ir po jo. Prieš edukaciją 17 vaikų nebuvo bendravę su neregiu, po edukacijos visi buvo bendravę. 56 % vaikų buvo lietę Brailio raštą,  po edukacijos visi vaikai susipažino ne tik su Brailio raštu bet ir galimybę patiems patirti tai, kaip neregiai pirštais supranta iliustracijas. Jei sutiktų neregį ar žinotų kaip elgtis? Prieš – 7 vaikai nežinojo kaip elgtis, po edukacijos 1 vaikas nežinotų kaip elgtis. Programos metu 40% vaikų pakeitė savo nuomonę ir galėjo suprasti, kad neregiai taip pat gali būti laimingi. 56 procentai vaikų, net norėtų turėti draugą neregį. Vaikų atsakymai liudija, kad pažintis su neregių gyvenimu  keičia požiūrį į negalią turinčius žmones, vysto gebėjimą užjausti, toleruoti ir priimti skirtingus žmones. Taip ugdomos socialinės vertybės, mažinama socialinė atskirtis, žadinamas noras padėti bei prisidėti prie gerų darbų.

Vaikų nuomone, iš susitikimo jie išėjo nustebę, pasimokę, kaip turime priimti kitokį žmogų, jautresni aplinkai, pajutę daug šilumos.

Neringos gimnazijos bibliotekininkė

Angelė Pocevičienė

Nuotraukos iš užsiėmimo čia…