Pažintis su paslaptinguoju Ebru menu

Neringos gimnazijos mokiniai dalyvavo edukaciniame projekte „Pažintis su paslaptinguoju Ebru menu“, kurį finansavo Neringos savivaldybė. Gimnazistai buvo supažindinti su Ebru meno istorija, turėjo praktinius Ebru tapybos ant vandens užsiėmimus. Šio projekto tikslas supažindinti mokinius su netradiciniu menu. Ši meno kryptis išsiskiria nuolat kintančiu ir netradiciniu kūrybos procesu, kuris padeda lavinti dėmesio koncentraciją, kūrybišką mąstymą. Šiuo metodu sukurti tapybos darbai beveik visada gražūs ir tai padeda ugdyti vaiko pasitikėjimą savimi. Galiu teigti, jog  vaikai, turėję tapybos ant vandens užsiėmimus, mokėsi ne tik senojo tapybos meno, bet ir bendravimo, problemų sprendimo būdų, lavino emocinį intelektą.

Kopytinas teigia, kad meninė veikla taurina žmonių tarpusavio santykius, kryptingai formuoja asmenybės dorovinę sąmonę, charakterio bruožus bei įpročius, valią ir elgesį. Gražus daiktas veikia emociškai. Menas padeda žmonėms suartėti su gėriu, grožiu, dora, atspindi gyvenimą, leidžia suvokti jį per kasdienybės formas. Dauguma autorių įrodo, kad meninė veikla labiausiai ugdo dorovingumą, jautrumą, gerumą, atidumą, mąstymą, kūrybiškumą bei estetinius jausmus.

R. May manymu, menas – tai kalbėjimas, išsisakymas. Menas padeda atsiskleisti, žadina išgyvenimus, emocijas, parodo žmogaus interesus, sugebėjimus. Sparčiai kintančiame pasaulyje vis aktualesnė tampa kūrybiškos asmenybės ugdymo problema. Visuomenė yra suinteresuota kūrybiškų asmenybių buvimu, nes nuo žmogaus kūrybiškumo priklauso kultūros kaita bei tęstinumas. Gera kultūrinė aplinka suteikia daug galimybių jauniems žmonėms patirti ir intuityviai suvokti aukščiausios kokybės meno apraiškas, kad įprastų jomis žavėtis ir išmoktų atskirti, kas yra gera ir gražu.

Kas tas Ebru menas? „Vandens veidas“ – taip iš persų kalbos verčiamas žodis „ebru“ ir tai tėra tik vienas iš keleto jo reikšmių. Šis menas jau XII amžiuje buvo žinomas Kinijoje, Japonijoje, o XVI amžiaus antroje pusėje Didžiuoju šilko keliu perduotas į Iraną, Turkiją, kur iki šiol ypač mėgstamas ir puoselėjamas. Europos keliautojai, gabendavę popierių, išplatino ir ebru popieriaus paveikslus. Taip ebru pasklido Vokietijoje, Prancūzijoje, Anglijoje ir Italijoje, ten buvo naudojamas knygų ir rankraščių aplankams. Turkijoje ebru menininkai kuria vienetinius audinius, šalikėlius, indus, kurie pasaulyje vertinami dėl savo originalių, niekada nepasikartojančių raštų. Kiekvienas kūrinys yra unikalus, jo atkartoti negali net ir profesionalai. Kuriant ebru technika naudojamos tik natūralios, nei žmogui, nei aplinkai nekenksmingos priemonės. Dažai gaminami iš Turkijos dirvožemio, augalų. Sudėtinės dalys sumaišomos su jaučio tulžimi ir brandinamos iki šešių mėnesių. Visas kūrybos procesas vyksta ebru inde, pripildytame jūros dumbliais sutirštinto vandens. Dažai ištaškomi vandens paviršiuje teptukais, pagamintais iš arklio uodegos ir rožių stiebelių. Specialiais įrankiais judinant dažus vandens paviršiuje sukuriamas spalvingas paveikslas, kuris gali būti keičiamas, papildomas daugybę kartų. Panoręs išsaugoti paveikslą, dailininkas vandens paviršių tiesiog uždengia popieriaus lapu, dažai prilimpa ir jį keliant visas grožis persikelia ant popieriaus.

Šį projektą „Pažintis su paslaptinguoju Ebru“ menu parengiau turėdamas vienintelį tikslą, kad mokiniai ne tik susipažintų, bet ir pamėgtų šį neįprastą kūrybos procesą.

Neringos gimnazijos dailės vyr. mokytojas Vilius Didžpetris

Nuotraukos iš projekto čia…

„Pakviesk save išgerti kavos“

Gruodžio 14 d. Neringos gimnazijoje įvyko susitikimas su buvusia šios mokyklos mokine, dabar jau TV serialų ir kino aktore bei knygos „ Puodelis kavos prie jūros“ autore Juste Zinkevičiūte.

Visiems buvo įdomu, kaip jaunos aktorės darbų verpete (repeticijos, filmavimai, spektakliai) atsirado laiko atsiskleisti visiškai naujam amplua –  į skaitytojų rankas atkeliavo ir jos knyga. Pasak autorės,  viskas prasidėjo nuo to, kad  savo broliui vis sakiusi, jog jis turi parašyti knygą, bet šis vis atsakydavęs, kad jis rašys, o ji parašys. „Taip ir nutiko, kad gimė knyga apie jūrą, moterį ir kavą, o brolio laiškai knygoje tapo kaip vyšnaitė ant torto“. O tas tortas – Justės pokalbiai su bičiulėmis, dizainerėmis, dainininkėmis – su„moterimis, kurios yra pagavusios savo laimės paukštį!“, kurios įkvepia, kurios atrado savo kelią ir laimės uostą. Dažnai sėkmingos istorijos skatina kiekvieną eiti pirmyn., tad ir Justė paragino visus moksleivius ryžtingai siekti savo tikslo, nors kartais tai atrodo nepasiekiama, nesitenkinti mažu pasiekimu ir, žinoma, rasti laiko pakviesti save „auksiniam dienos pusvalandžiui prie kavos puodelio“, kad galėtum kelti klausimus ir bandytum į juos atsakyti.

 Baigdama knygos autorė įspėjo :„ Jeigu tikėsitės knygoje rasti tai, ko nežinote, jeigu tikėsitės, kad knyga jus nustebins – nesivarginkite ir neskaitykite jos, nes knyga – tarsi dienoraštis, ta maža moters Biblija, kuri yra priminimas ir nuoširdus pokalbis , reikalingas kasdien, kiekvienam“.

Lietuvių kalbos mokytoja Audronė Sodienė

Nuotraukos iš susitikimo čia…

Sveikiname Augustę Bagdonaitę

I gimnazijos klasės moksleivė dalyvavo Vakarų Lietuvos gimnazijos moksleivių virtualaus rašinio konkurse „Future challenges, big possibilities: youth can take action“ („Ateities iššūkiai, didelės galimybės: jauni žmonės viską gali išbandyti“) anglų kalba. I-II gimnazijos klasių grupėje Augustei skirta nominacija už kūrybiškiausią rašinį. Moksleivę ruošė anglų kalbos mokytoja metodininkė Neringa Sadauskienė.

Padėka Augustei Bagdonaitei čia…

Pažink saulės miestą – Šiaulius

Spalio 10 d. mes, I gimnazijos klasės moksleiviai, vykome į pažintinę, edukacinę klasės išvyką – Šiaulius. Ten aplankėme Kryžių kalną. Taigi šioje vietoje matėme tūkstančius kryžių, kurie atvežti ne tik iš įvairiausių Lietuvos vietų, bet ir iš užsienio. Stovintys kryžiai liudija apie lietuvių religingumą. Kryžių kalne yra pasakojama istorija apie vieno vyro dukrą, kuri labai sunkiai sirgo ir jis miegodamas susapnavo moterį, kuri jam sakė, jei jis nori, kad jo dukra pasveiktų, jis turi pats padaryti medinį kryžių, nunešti jį į Jurgaičių pilies kalną ir ten jį pastatyti. Po Kryžių kalno nuvažiavome prie „Auksinio berniuko“ skulptūros. Skulptūra yra keturių metrų aukščio ir jai padengti reikėjo net 1900 aukso folijos lapelių. Jis buvo pastatytas minint Šiaulių miesto 750 metų jubiliejų. Ten pat šalia buvo ir geležinės lapės skulptūra, kurios autorius yra Vilius Puronas. Skulptūra yra 6,6 metrų aukščio ir joje yra įmontuota plieninė širdis, o joje įdėta kapsulė. Kapsulėje – vario plokštė su iškaltais palinkėjimais ateities kartoms ir keliais faktais iš dabartinės epochos. Prie geležinės lapės turėjome šiek tiek laiko pasivaikščioti. Paskui nuvažiavome į dviračių muziejų. Muziejuje matėme daug įvairiausių dviračių ekspozicijų, turėjome ekskursiją su audiogidu. Visiems labai patiko interaktyvus sportinis dviratis, kurį ne vienas išbandė. Taip pat  sužinojome įdomių faktų apie dviračius bei jų gamybos evoliuciją. Po to turėdami laisvo laiko iki kitos edukacinės veiklos pradžios, pasivaikščiojome po Šiaulių bulvarą ir galiausiai nuvykome į „Rūtos“ šokolado fabriką. Ten mums buvo pasakojama apie šokolado gamybą, kaip kūrėsi fabrikas. Smagiausia dalis buvo, kai patys galėjome gaminti įvairiausius šokoladinius saldainius. Po saldžios popietės ir  pramogų, kupini įspūdžių grįžome namo.

Ieva ir Dalius B.

Nuotraukos iš išvykos čia…

Aš myliu kalbą…

Rugsėjo 25-29 dienomis Neringos gimnazijoje vyko užsienio kalbų metodinės savaitės renginiai, skirti ne tik  Europos kalbų dienai paminėti, bet taip pat tarptautinių Erasmus + projektų, pasibaigusio „I-TALC“ ir vykstančio „AC4SL“  sklaidai. Metodinės savaitės veiklas organizavo užsienio (anglų) kalbų mokytojos: vyr. mokytoja I. Vainutienė ir mokytoja metodininkė N. Sadauskienė.

Šį kartą veiklos pamokų metu ir už mokyklos ribų, buvo orientuotos į metodų ir mokymo(si) priemonių įvairovę, emocinį ugdymą, bendruomeniškumą, inovatyvumą.

Užsienio kalbų metodinės savaitės šūkio „Aš myliu kalbą…“ idėją pasiūlė Europos Tarybos iniciatyva siekti pasaulio  rekordo – kviečiant visus kalbų mylėtojus kurti video apie tai, kodėl jie myli kalbą. Džiaugiamės Neringos gimnazijos moksleiviais, kurie aktyviai prisidėjo prie šio projekto įgyvendinimo.

Meilė kalboms atsispindėjo pradinių klasių moksleivių kūrybiniuose darbuose, kurie puošė šios savaitės mokyklos stendus bei koridorius, o vyresnių klasių moksleivių užrašytos mintys, įprasmino užsienio kalbų mokymosi svarbą bei savo gimtosios  – lietuvių kalbos puoselėjimą.

Rugsėjo 26 dieną Europos kalbų dienos minėjimo proga užsienio kalbų mokytojos kartu su kolegomis sukūrė Europos kulinarinį žemėlapį – pasitelkiant skonio receptorius buvo dalintasi įspūdžiais apie savo keliones po Europos šalis. Labai smagu, kad šią dieną taip pat galėjome pasveikinti tarptautinio Erasmus+  projekto „AC4SL“ partnerius iš Ispanijos bei pasimokyti žodžių ispanų – lietuvių kalbomis. Šios video konferencijos  metu mūsų 7 klasės mokiniai labai nudžiugino savo draugus užtraukdami dainą „Ant kalno mūrai“.

Erasmus nuotaika dvelkė surengtoje foto galerijoje, kurioje įamžintos jau pasibaigusio Erasmus+ tarptautinio projekto I-TALC („Inovatyvus kalbų mokymas aktyviai kalbų klasei“) akimirkos iš veiklų, kalbų stovyklų. Moksleiviai dalinosi šiltais prisiminimais, įgyta patirtimi.

Į nuotaikingas integruotas ir atviras pamokas kvietė užsienio (anglų) kalbos mokytojos: vyr. mokytoja R. Šerpetauskienė vedė interaktyvią – atvirą pamoką „Mes esame laimingi!” (3 klasė); vyr. mokytoja I. Vainutienė organizavo inovatyvų anglų kalbos diktanto rašymą (5-8 klasės); mokytoja metodininkė N. Sadauskienė I-IV gimnazijos klasių moksleivius kvietė į “Spelling Bee” (žodžių tarimo paraidžiui) konkursą, komandinį žaidimą “Kas laimės milijoną?”, viešo kalbėjimo projekto  “Kodėl turėtume mokytis užsienio kalbos?” pristatymo atvirą pamoką (I gim. klasė).

Tradiciškai šios savaitės apibendrinimo renginyje buvo dalintasi įspūdžiais, prizais bei saldžiomis dovanėlėmis.

SVEIKINAME

Anglų kalbos interaktyvaus diktanto prizininkus:

NOJŲ Valančių (6 kl.), VILTĘ Karlikauskaitę, JUSTĄ Šmulkštį (7 kl.), LIUTAURĄ Šambarį ir JUSTĘ Perminaitę (8 kl.)

Konkurso “Spelling Bee” laimėtojus: AUGUSTĘ Bagdonaitę (I gim. kl.), MATĄ Punį (II gim.kl), VYTENĮ Barilą (III gim. kl.) ir DOMINYKĄ Šeputaitę (IV gim. kl.)

Viktorinos “Ką žinai apie Europą?” laimėtoją: AGNĘ Andrecaitę (7 kl.)

Dėkojame už techninę pagalbą – III gimnazijos klasės moksleiviams (Ievai, Ugniui, Vyteniui, Simui) ir visai mokyklos bendruomenei už puikias emocijas bei meilę kalbai, kuri atveria duris į pasaulį.

Anglų kalbos mokytoja metodininkė Neringa Sadauskienė

Nuotraukos ir video iš užsienio kalbų metodinės savaitės čia…

UNESCO paroda „Lietuva pašto siuntoje“ Neringos gimnazijoje

Anot Jungtinių tautų švietimo, mokslo ir kultūros organizacijos, „Lietuva pašto siuntoje“ – tai keliaujantis įdomybių kambarys, pristatantis Lietuvos gamtos, kultūros, architektūros objektus, kurie yra įtraukti į UNESCO registrus ir sąrašus. Reikia pripažinti, kad toks paveldo vaizdavimo būdas labai neįprastas, nes yra kiek modernus, subtilus ir interaktyvus. Tokiu būdu pritraukia dėmesį, kelia susidomėjimą, skatina įsivaizduoti, pačiupinėti, matyta informacija dalintis su kitais.

unesco_paroda_gimnaz_1

Atsižvelgiant į tarpusavio bendradarbiavimą su Liudviko Rėzos kultūros centru, Neringos gimnazijos patalpoje taip pat buvo eksponuojama UNESCO paroda „Lietuva pašto siuntoje“. Mokytojams ir mokiniams buvo įdomu susipažinti su eksponatais, paliesti savomis rankomis eksponatus, padiskutuoti. Įdomu tai, kad objektas paslėptas iš pažiūros paprastoje dėžėje, kuri primena pašto siuntinį, tačiau visas parodos paslaptis galima išsiaiškinti tik atvertus dėžę. Tarp eksponatų nesunkiai buvo galima surasti Vilniaus senamiestį, Kuršių neriją ir kitus Lietuvos objektus.

unesco_paroda_gimnaz_2

Tam, kad vaizdinė medžiaga būtų efektyvesnė ir tikslingesnė, istorijos, geografijos ir lietuvių kalbos mokytojai parodą „Lietuva pašto siuntoje“ integravo į savo dalyko pamokas. Mokiniai buvo supažindinti su UNESCO pasaulio paveldo sąrašu (Vilniaus istoriniu centru, Kernavės archeologine vietove, Kuršių nerija, Struvės geodezinio lanko punktais), UNESCO reprezentatyviuoju žmonijos nematerialaus kultūros paveldo sąrašu (kryždirbyste ir kryžių simbolika Lietuvoje, dainų ir šokių švenčių tradicija Baltijos valstybėse, lietuvių polifoninės dainos sutartinėmis), UNESCO programos „Žmogus ir biosfera“ tarptautiniu biosferos rezervatų tinklu (žuvinto biosferos rezervatu) ir UNESCO programos „Pasaulio atmintis“ tarptautiniu registru (Baltijos kelio dokumentais, Radvilų archyvais ir Nesvyžiaus bibliotekos kolekcija).

Daugelis mokinių pripažino, kad pažiūrėti, tyrinėti, nagrinėti buvo įdomu, tačiau eksponatų paskirties, esmės ir reikšmės priežasčių jie klausė mokytojų. Savo ruožtu, mokytojai taip pat turėjo plačiau pasidomėti, pasiskaityti, susisteminti informaciją taip, kad vaikams būtų aišku, kokia šių eksponatų paskirtis. Ištyrinėję eksponatus, mokiniai suprato ne tik tautinės savimonės svarbą, rašytinių istorijos šaltinių indėlio vaidmenį, bet ir susipažino su dainų, šokių ir švenčių tradicijos išskirtinumu Baltijos valstybėse, aiškinosi Baltijos kelio svarbą ir kt.

unesco_paroda_gimnaz_3

Neringos gimnazijos administracija, mokytojai ir mokiniai džiaugiasi, kad turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su projektu „Lietuva pašto siuntoje“ ir parodą sėkmingai perduoda kitoms mokykloms.

Sandra Lukšaitė

Ugdymo karjerai informacinė, patyriminė išvyka į tarptautinių studijų forumą Klaipėdoje

Rugsėjo 14 dieną  II-IV gimnazijos klasių moksleiviai dalyvavo pirmą kartą Lietuvoje vykusiame tarptautinių studijų forume „Study The World“, kurį organizavo kalbų mokykla AMES (American English School) Klaipėdoje.

Gimnazistai turėjo galimybę ne tik klausytis pranešimų apie tarptautinius anglų kalbos egzaminus:  IELTS, PTE, motyvacinio laiško, verto milijono, rašymą; akademines programas užsienyje bei Klaipėdos moksleivių patirtis,  bet taip pat pabendrauti su užsienio mokslo įstaigų atstovais bei ekspertais iš Jungtinės Karalystės, Ispanijos, JAV, Kanados, sužinoti, kaip pasiruošti stojamiesiems, gauti stipendijas.

Šio forumo dėka mūsų gimnazistai patobulino anglų kalbos bendravimo įgūdžius, sužinojo atsakymus į jiems aktualius klausimus dėl studijų bei padėjo atsirinkti tai, kas jiems labiausiai tinka.

Anglų kalbos mokytoja metodininkė Neringa Sadauskienė

Nuotraukos iš forumo čia…

Integruota pamoka netradicinėje erdvėje

Šių metų rugsėjo 8 dieną į Nidos Mergelės Marijos Krikščionių Pagalbos bažnyčioje vyko integruota fizikos, istorijos, lietuvių kalbos, IT PAMOKA. Jos iniciatorius – poetas bei tarpdisciplininių menų kūrėjas Julius Žėkas. Tai žmogus, kuriam kilo nuostabi idėja. Suvienijus  įvairių mokslo, meno bei šiuolaikinių technologijų žinovus, buvo  sukurtas unikalus kūrinys – „Tautiškos giesmės“ instaliacija“.

Projekto autorius susitikimo pradžioje iškėlė aktualią problemą sakydamas: mes, lietuviai, tūkstantmetį savo istoriją rašėme kardu, ar dar ilgai taip darysime? Svetimose šalyse apie mus kalbama kaip apie vagis, banditus, žmogžudžius ir t.t. Yra net posakis, jog lietuvis džiaugiasi, kad kaimyno namas dega… Taip iš tiesų nėra. Ir tai įrodyti turime savo darbais. Nacionalinių vertybių aktualizavimas yra pagrindinis mūsų tapatybės laidas, o sintezės kalba- šiandienos balsas, tokiu būdu ir kilo projekto idėja – ,,Tautiška giesmė“. Tai unikalus, pasaulyje analogų neturintis kūrinys, sujungiantis mokslo, meno bei technologijų sritis. Tai pirmasis pasaulyje nuaustas garsas: įjungus instaliaciją matoma, kaip lazerio spindulėlis sukasi ir rodo šiuo metu skambantį garsą . Todėl himnas yra ir girdimas, ir matomas.

Kūrinys susilaukė labai didelio susidomėjimo ir jau trejetą metų yra sėkmingai eksponuojamas ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.Savitą edukacinę vertę turintis projektas ypač orientuojamas į jaunosios kartos ugdymą. Ši pamoka ir Neringos gimnazijos mokinius paskatino  susimąstyti, susivienyti ir savo darbais rašyti naują Lietuvos istoriją. Parodyti, kad mums ne vis vien, kad mums rūpi Lietuvos ateitis, kad šis mažas taškelis žemėlapyje kažką reiškia!..

Jordana Stasiūnaitytė, II G. kl.