Neringos gimnazijos atstovas respublikiniame oratorių anglų kalba konkurse
Sausio mėn. 30 d. Tauragės „Šaltinio“ progimnazijoje vyko kasmetinis respublikinis 7 – 8 klasių moksleivių anglų kalba konkursas. Šių metų tema buvo „THE CLIMATE CRISIS THAT THREATENS HOMO SAPIENS: WHAT IT IS POSSIBLE TO DO?“ Tema labai aktuali ir Neringos gimnazijai, kadangi čia yra vykdoma daug su gamtos saugojimu susijusių veiklų, todėl 7 klasės moksleivis Tautvydas Streckis puikiai atstovavo mūsų gimnaziją konkurse.
Konkurse iš viso dalyvavo 47 moksleiviai iš 16 Lietuvos miestų. Jaunieji oratoriai vardijo įvairias su klimato kaita susijusias problemas bei siūlė būdus joms išspręsti. Konkursas vyko dviem srautais su atskiromis žiuri. Susumavus rezultatus, paskelbti 6 geriausi kalbėtojai. Visi kiti konkurse dalyvavę mokiniai ir mokytojai gavo padėkas bei atminimo dovanėles. Tautvydas grįžo įgijęs geros patirties ir su dideliu ryžtu dalyvauti konkurse ir kitais metais. Didžiuojamės tavimi, Tautvydai…:)
Moksleivį paruošė ir į konkursą lydėjo anglų kalbos mokytoja metodininkė Inga Vainutienė.
Visame pasaulyje moderni ugdymo priemonė, skirta patiems mažiausiems ir smalsiausiems, jau Neringos gimnazijoje
Vykdant „Inovatyvių priemonių diegimo ugdymo procese“ programą gimnazijos direktoriaus S. Survilos ir spec. pedagogės–logopedės D. Skuodienės iniciatyva Neringos gimnazija įsigijo edukacinių robotų „Bee-bot“ ir „Blue-bot“ komplektus su jiems skirtu priemonių rinkiniu. Pamokų, kurių metu naudojami robotukai, siekis – pagerinti ugdymo turinį ir mokymo procesus, ugdant vaikus, turinčius mokymosi ir ugdymosi sunkumų.
Bee-bot robotukas – tai moderni ugdymo priemonė, naudojama visame pasaulyje, skirta ikimokyklinio ir jaunesnio mokyklinio amžiaus mokiniams, padedanti ugdyti mokinių kalbinį raštingumą (pasakoti, atpasakoti, kurti), plėsti žinias apie supantį pasaulį, žaismingai mokytis skaičių, skaičiavimo, problemų sprendimo priėmimo.
Žaisdami su šiuo spalvingu, interaktyviu, lengvai valdomu ir draugišku mažuoju robotuku, mokiniai ugdo savo socialinius ir kalbos įgūdžius bendraudami ir žaisdami grupėse.
Paminėjome Liudviko Rėzos 244-ąjį gimtadienį
Gražią sausio 10-osios popietę nuvykome prie paminklo Liudvikui Rėzai Pervalkoje, ant Skirpsto kalno. Jau tapo gražia tradicija paminėti šio garbaus kraštiečio, kuršininko, prūsų lietuvių visuomenės veikėjo, lituanisto, teologo, tautosakininko, Karaliaučiaus universiteto profesoriaus gimtadienį. Šeštokai, lydimi mokytojų Violetos Montvilaitės, Audronės Sodienės, Audronės Buržinskienės, gimnazijos bibliotekininkės Angelės Pocevičienės, deklamavo eiles, dainavo L.Rėzos užrašytas dainas, klausėsi mokytojos V.Montvilaitės pasakojimo. Daug įdomaus apie L.Rėzą mokiniai sužinojo ir iš Liudviko Rėzos kultūros centro darbuotojo Arūno Balnos pasisakymo, kuris visus pakvietė sausio 11 dieną sudalyvauti Juodkrantėje L.Rėzos kultūros premijos įteikimo ceremonijoje. Neringos savivaldybės V.Miliūno viešosios bibliotekos direktorė Dalia Greičiutė atsivežė puokštę gėlių, kurią padėjome prie paminklo. Šias paminėjimo akimirkas užfiksavome nuotraukose.
Susitikimas su poezijos terapeutu iš JAV
2019 m. lapkričio 26 dieną Neringos gimnazijoje svečiavosi poezijos terapeutas, psichologas iš JAV Džonas Foksas (John Fox) ir jį lydinti biblioterapijos asociacijos prezidentė gerb. Jūratė Sučylaitė bei Neringos savivaldybės V.Miliūno viešosios bibliotekos direktorė Dalia Greičiutė. Svečiai susitiko su 3-4 klasių mokiniais. Poezijos terapeutas papasakojo apie savo darbą su vaikais JAV, apie poezijos įtaką žmogaus būsenai. Džonas Foksas ir Jūratė Sučylaiė paskaitė vaikams eilėraščių anglų ir lietuvių kalbomis. Svečias klausinėjo vaikų, apie ką šie eilėraščiai, kas juose patiko, kokie žodžiai skambiausi, lygino žodžius su mažais vaikais. Jis paprašė vaikų padeklamuoti eilėraščių lietuvių kalba, pasidžiaugė, kad mokiniai deklamavo su intonacija. Poezijos terapeutas pateikė pavyzdžių, kokias asociacijas kelia matomi vaizdai. Jie mokiniams sukėlė juoką. Beje, mokiniai puikiai suprato svečio kalbą, bendravo angliškai, aktyviai atsakinėjo į svečio klausimus.
Gimnazijos bibliotekininkė A. Pocevičienė
Poetei Salomėjai Nėriai – 115 metų
Integruota lietuvių literatūros ir istorijos pamoka
Sakoma, kad miestas gyvas tol.kol yra mąstančių, aktyvių, kuriančių laisvų asmenybių. Lapkričio 19 dieną Neringos gimnazijos IV klasės mokiniai turėjo galimybę plačiau susipažinti su unikalia Neringos asmenybe – Eduardu Jonušu (deja, jau iškeliavusiu Anapilin). Tam buvo dėkinga lietuvių literatūros pamoka, kurios tema – tremtis ir tremtinių kūrybą, o E.Jonušas – Neringos garbės pilietis, Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino ordino Riterio kryžiaus kavalierius, pirmasis L.Rėzos kultūros ir meno premijos laureatas – patyrė tremtinio dalią ir apie ją papasakojo savo knygoje ,,Likimo spąstuose”. Tad buvo gera proga vesti integruotą lietuvių literatūros ir istorijos pamoką Neringos istorijos muziejuje. Ją vedė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė A.Sodienė ir E.Jonušo žmona Vitalija Jonušienė – muziejininkė, istorikė, ilgametė mokytoja ir Thomo Manno kultūros centro ir muziejaus direktorė.
Manau, kad po šios pamokos gimnazistai suprato – gimtasis miestas tikrai gyvas tokiais žmonėmis kaip E.Jonušas, kurio darbai – vėtrungės, paminklas Martynui Liudvikui Rėzai Pervalkoje, krikštai evangelikų liuteronų kapinėse, laivas kurėnas, tapybos darbai, knyga (beje, mokiniams daug kas buvo nauja, nežinoma) – tapo nepakeičiamais Neringos ženklais. Po pamokos mokiniai dar apžiūrėjo ir naują muziejaus ekspoziciją,
Lietuvių kalbos mokytoja metodininkė A.Sodienė
N. Balčiūnaitės paveikslo „Taip atgyja praeitis“ pristatymas
Lapkričio 12 dieną Neringos gimnazijoje viešėjo dailininkė tapytoja Nijolė Balčiūnaitė, kurios 1988 m. tapytas darbas „Taip atgimsta praeitis“ nuo šių metų spalio puošia Neringos gimnaziją. Apie idėją išsaugoti Neringos krašto grožį ir istoriją, apie paveikslo gimimą, apie tai, kaip paveikslas buvo saugomas ir prižiūrimas Juodkrantės aštuonmetėje, pagrindinėje, L. Rėzos jūrų kadetų mokykloje, labai nuoširdžiai pasakojo Neringos garbės pilietė Aldona Balsevičienė bei Juodkrantės pradinio ir ikimokyklinio ugdymo skyriaus vedėja Audronė Elena Grigalionienė. „Paveiksluose atgyja kopos, vėjo nešamas smėlis, klykauja žuvėdros. Senelis Pasakorius pasakoja Raganų kalno legendas. Marių vandenį suvirpina nardančios žuvys, praplaukiantys kurėnai. Bažnyčia ir senoji mokykla laukia ateinant. Dailininkė neleidžia pamiršti L. Rėzos (gim. 1776 m.), dovanojusio mums K. Donelaičio „Metus“, skatinusio bažnyčiose kalbėti lietuviškai, išvertusio Bibliją į lietuvių kalbą, surinkusio liaudies dainas, kurias ir dabar dainuojame“, – vaizdžiai apibūdinamas N. Balčiūnaitės 4 paveikslų ciklas „Taip atgimsta praeitis“.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui V. Ukrinienė
Atvirų durų diena Neringos gimnazijoje
Naujas ERASMUS+ projektas visus kviečia burtis po skėčiu
Pranešame džiugią žinią mūsų Neringos gimnazijos bendruomenei, kad nuo š. m. lapkričio 1 dienos pradedamas vykdyti tarptautinis Erasmus+, 2 pagrindinio veiksmo – bendrojo ugdymo sektoriaus mokyklų mainų partnerystės (KA229) projektas apie meteorologiją – „UMBRELLA“ („Uncovering Meteo Basic Research to Enhance Lifelong Learning Abilities“).
Projekto partneriai:
Gimnazija Fran Galovic Koprivnica, Kroatija (koordinatorius)
Agrupamento de Escolas da Lixa, Portugalija
Colegiul National Militar Dimitrie Cantemir, Rumunija
Instituto de Educación Secundaria Profesor Juan Pulido Castro, Ispanija
IES Pedregal de Irimia, Ispanija
Neringos gimnazija, Lietuva
Projekto tikslas: didinti mokyklos ir vietos bendruomenės suvokimą apie klimato kaitą ir tvarų vystymąsi, bei skatinti fizinį aktyvumą.
Projekto veiklomis sieksime įgyti naujų patirčių kuriant inovatyvias ugdymo(si) priemones apie meteorologiją, prisidėti prie klimato kaitos mažinimo bei sveikos gyvensenos ugdymo. Bus kuriami skaitmeniniai žurnalai, vyks tyriamieji darbai išmaniųjų technologijų pagalba, tai skatins projekto dalyvius dalintis gerąja patirtimi tarptautinėje dimensijoje.
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai pagal ,,Erasmus+“ KA2 Programą. Straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame esančios informacijos pateikimą ir naudojimą.