„Miško brolių takais“

„Miško brolių takais“
„Miško brolių takais“
„Miško brolių takais“ „Miško brolių takais“

Gimtoji istorija ir vesterno filmai. Kokie  jausmai užlieja, kai atsidarius kompiuterio ekraną išvysti devintą dešimtį skaičiuojančią Trispalvę, pistoletą „Walther“, partizano kitelį ir nutrauktą granatos žiedą? Ar gali įsivaizduoti šios istorijos baigtį? Klausydamas žmogaus, pasakojančio apie savo atrastų pokario bunkerių istoriją, supranti, kad tai ką žinai apie partizaninį karą iš vadovėlio negali būti tik balta arba juoda. Salantiškis Aurimas Rapalis edukaciją „Miško brolių takais“ pradeda tardamas – „mano įkvėpimas- šeimos istorijoje“.  IV gimn. kl. mokiniai šioje pamokoje buvo skatinami mąstyti kodėl/ar istorija gali būti įdomi, naudinga, kaip nežinojimas gali pasitarnauti priešiškoms jėgoms bei kaip žiauriose situacijoje išlikti žmogumi. Neringos gimnazijos mokiniai yra kviečiami dalyvauti nuotolinėje kraštotyrinėje ekspedicijoje renkant ir dalinantis informacija apie partizaninio karo liudininkų patirtis. Detalesnė informacija bus teikiama istorijos pamokų metu.

Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”

Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”
Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”
Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”
Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021” Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021” Neringos gimnazija “Projektų Mugėje 2021”

Balandžio 7 dieną vyko virtuali VI-oji Nacionalinė švietimo įstaigų projektų paroda – mini
mokymai „Projektų mugė 2021“, kurią organizavo VšĮ „Edukateka“, Klaipėdos Gedminų
progimnazija, Švietimo mainų paramos fondas.
Renginio tikslas – sudaryti galimybes keistis gerąja projektinės veiklos patirtimi, pristatyti
projektų teikiamą naudą bendruomenei, atskleisti ir paviešinti įvairių fondų lėšomis
finansuojamų projektų vadovų ir dalyvių indėlį į švietimo kokybės gerinimą. Mugėje buvo
pristatomi mokyklos, miesto/regiono, nacionaliniai, tarptautiniai projektai.
Šiais metais Neringos gimnaziją atstovavo projektų vadovė Neringa Sadauskienė, pristatydama
pranešimą “Kūrybiniai sprendimai netikėtiems iššūkiams. Erasmus+ KA229 mokyklų mainų
partnerysčių projekto “UMBRELLA” gerosios patirties sklaida.” Praktinių užsiėmimų metu
patobulintos bendrosios ir dalykinės kompetencijos, pagilintos žinios apie projektinių veiklų
ypatumus.
Projektų Mugės transliacijos įrašą kviečiame žiūrėti čia:
https://www.youtube.com/watch?v=wKhiSbyOAyE&ab_channel=EDUKATEKA

Projektas skirtas Žemės dienai paminėti

Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti
Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti Projektas skirtas Žemės dienai paminėti

IMG_20210329_114055
IMG_20210329_113434
IMG_20210329_115147
IMG_20210329_120654
IMG_20210329_114256
IMG_20210329_122309
IMG_20210329_114055 IMG_20210329_113434 IMG_20210329_115147 IMG_20210329_120654 IMG_20210329_114256 IMG_20210329_122309

Kai vienoje vietoje susiduria istorija, literatūra ir pilietinis ugdymas, gimsta nekasdieniška pamoka su svečiu-  Lietuvos istorijos instituto doktorantė, Vokietijos žinių pokalbių laidos „Tiltai“ vedėja Rūta Matimaitytė  palietė skaudžią pokario ir Rytų Prūsijos  temą  „Wolfskinder: pamoka apie istoriją, atmintį ir žmogiškumą“. II ir IV g. kl. mokiniai neliko abejingi „vokietukų vilko vaikų“ patirtiems išgyvenimams, domėjosi  jų likimu šiandieninėje Lietuvoje, suprato, kad mūsų valstybė turi gilias tolerancijos šaknis bei bandė rasti pavyzdžių, galinčių pažadinti viltį tamsiausiomis gyvenimo valandomis. II g. kl. mokinė Ula Kairytė susitikimą apibendrino pasitelkdama lakonišką, bet itin iškalbingą haiku poeziją:

Haiku apie vilko vaikus

„Kova dėl būvio.

 Meilė, žiaurumas, badas.

Tai vaiko daina.“

Apie ką galiu kalbėti laisvas?

Apie ką galiu kalbėti laisvas?
Apie ką galiu kalbėti laisvas?
Apie ką galiu kalbėti laisvas?
Apie ką galiu kalbėti laisvas? Apie ką galiu kalbėti laisvas? Apie ką galiu kalbėti laisvas?

2021 m. kovo 12 dieną Neringos gimnazijoje vyko nuotolinė konferencija, skirta Kovo 11-osios dienai – Lietuvos Nepriklausomybės Atkūrimo dienai – paminėti. Pirmosios konferencijos iniciatorės: anglų kalbos mokytoja metodininkė Neringa Sadauskienė, istorijos vyr. mokytoja Vilma Maksevičienė, lietuvių kalbos vyr. mokytoja Violeta Montvilaitė ir lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Vitalija Ukrinienė.  Renginyje dalyvavo II ir IV gimnazijos klasių moksleiviai. Konferencijos metu dalis mokinių iš skirtingų klasių buvo kviečiami dalintis  pranešimais tema „Apie ką galime kalbėti būdami laisvi Lietuvoje?“. Kiekvienas išdėstė savitą požiūrį į laisvą žmogų, lietė opias temas, nagrinėjo svarbius klausimus. I–oje konferencijos dalyje II gimnazijos klasės mokinė Monika Kretulytė samprotavo „Kodėl pasauliui reikalingi maištininkai?“. Į klausimą „ Kas yra laisvė?“ bandė atsakyti IV gimnazijos klasės mokinė Smiltė Lisovskytė. II gimnazijos klasės mokinė Gabrielė Bedalytė kalbėjo apie neišsprendžiamų kartų konfliktų vaizdavimą literatūroje. IV gimnazijos klasės mokinys Gediminas Viknius dalijosi savo paties išgyvenimais ir pamąstymais apie laisvę ir nepriklausomybę vaiko akimis. II gimnazijos klasės mokinė Ula Kairytė išdėstė savas mintis tema „Ar visos pavydo spalvos vienodos?“. IV gimnazijos klasės mokinė Gvineta Kobozevaitė kalbėjo apie laisvę ir tėvynę kaip apie neatsiejamas sąvokas. II gimnazijos klasės mokinys Rapolas Balna skaitė pranešimą tema „Ko moko Babelio bokšto istorija?“ ir akcentavo, kad bendradarbiavimas yra labai svarbi vertybė, kurią turime saugoti ir puoselėti.

II–os konferencijos dalies dalyviai taip pat nagrinėjo įdomias temas. IV gimnazijos klasės mokinė Augustė Bagdonaitė pasidalino miniatiūra apie laisvę. II gimnazijos klasės mokinys Aurelijus Vaičius samprotavo apie tai, ko šiuolaikinį žmogų moko graikų mitai. IV gimnazijos klasės mokinė Emilija Vaičiūtė dalinosi jautriais pamąstymais „Apsaugoti visa, kas gyva, ir daryti tai, kas teisinga“. Iš IV gimnazijos klasės mokinės Karinos Šimkevičiūtės išgirdome labai originalų pranešimą apie tatuiruotes kaip vieną iš laisvės išraiškų. Galiausiai IV gimnazijos klasės mokinys Kristupas Kičiatovas kvietė išgirsti ir pamąstyti apie šių dienų pasaulį ir žmogaus vaidmenį jame. 

Be šaunių mokinių pranešimų klausytojai buvo kviečiami pasižiūrėti  nuotaikingų video filmukų: „Nuotolinis Aukščiausios Tarybos posėdis“ (autoriai: Dalius Bukauskas, Emilijus Bukauskas, Dominykas Čičiūnas, Dalius Kožemečenko) ir „Laisvė“ (autoriai: Augustas Baranauskas, Karolis Gogelis, Greta Nikoličiūtė).

Jaunų žmonių gilios mintys ir nuoširdūs išgyvenimai liudijo apie bręstančios jaunosios kartos sąmoningumą ir vidinį troškimą būti laisvais. Už laisvę būti, mąstyti, kurti ir dalintis!

Taigi „Lietuvoje gera gyventi. Dėka kūrybingo ir veržlaus jaunimo, kurie suteikia laisvei sparnus“ (Mokytoja Neringa).

Teksto autorė – II gimnazijos klasės mokinė Augustė Stalioraitytė

Lietuvos laisvės kovos sąjūdžio tarybos 1949-12-16 deklaracija ir jos signatarai

Lietuvos ypatingasis archyvas
IMG_20210315_113931
IMG_20210315_115757
IMG_20210315_113839
IMG_20210315_114048
Lietuvos ypatingasis archyvas IMG_20210315_113931 IMG_20210315_115757 IMG_20210315_113839 IMG_20210315_114048

Kasmet, kovo mėnesį, minime 1990 m. Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo metines. Šįkart IV gimn. kl. mokiniai apsilankė Lietuvos ypatingajame  archyve, kuriame saugomi ir kaupiami Lietuvoje veikusių TSRS specialiųjų tarnybų, Lietuvos SSR vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos komunistų partijos struktūrų, kitų susijusių įstaigų ir organizacijų veiklos dokumentai, pasipriešinimo (rezistencijos) okupacinėms valdžioms dokumentai, taip pat nevalstybinių organizacijų, privačių juridinių ir fizinių asmenų perduoti dokumentai. Sužinojome, jog ne kiekvienas archyvo darbuotojas gali ramiai, be emocijų, tyrinėti pokario dokumentus, lėmusius kone visą XX a. antrąją pusę.  Vedėja Nijolė Maslauskienė visus dalyvius įtraukė į įdomų edukacinį užsiėmimą „Lietuvos laisvės kovos sąjūdžio tarybos 1949-12-16 deklaracija ir jos signatarai“. Mokiniai aktyviai diskutavo, drąsiai reiškė savo nuomonę, demonstravo ne tik žinias, bet ir pilietinį emocionalumą.  LYA vedėja N. Maslauskienė džiaugėsi  išsilavinusia ir kritiškai gebančia mąstyti laisvės vaikų karta, kuri partizanų devizą „Atiduok Lietuvai, ką privalai“ interpretavo lygiai taip pat, kaip ir XX a. 5-6 dšmt. kovotojų kartą.

„Laisvės spalvos“

„Laisvės spalvos“
„Laisvės spalvos“
„Laisvės spalvos“
„Laisvės spalvos“
„Laisvės spalvos“
„Laisvės spalvos“ „Laisvės spalvos“ „Laisvės spalvos“ „Laisvės spalvos“ „Laisvės spalvos“
„Laisvės spalvos“ – Neringos gimnazijos 7 ir II gimnazijos klasių mokinių darbai, atspindintys meilę ir pagarbą tėvynei.
Ilgalaikio projekto vadovė – dailės ir technologijų vyr. mokytoja Jolita Kundrotaitė

2020 metais įsigytų vadovėlių ir mokymo priemonių sąrašas-1

2020 metais įsigytų vadovėlių ir mokymo priemonių sąrašas-2

NUORODOS:

1-4 kl:

https://www.youtube.com/watch?v=f4babV7RnXo&ab_channel=123EasyPaperCrafts5minutepapercraft

https://nl.pinterest.com/pin/830562356267839888/

https://nl.pinterest.com/pin/338614465737621403/

5-8 ir I-IV:

https://www.youtube.com/watch?v=DkwleKV04O0&t=23s&ab_channel=GlittersCreations

https://www.youtube.com/watch?v=Uh833Ykp-m0&ab_channel=MyCraftsandArtsbyBhushan

https://nl.pinterest.com/pin/392446555005389152/

 

Integruota pamoka „Užgavėnės Lietuvoje ir Rusijoje“

uzgavenes2
uzgavenes9
uzgavenes6
uzgavenes5
uzgavenes8
uzgavenes7
uzgavenes4
uzgavenes0
uzgavenes1
uzgavenes2 uzgavenes9 uzgavenes6 uzgavenes5 uzgavenes8 uzgavenes7 uzgavenes4 uzgavenes0 uzgavenes1

Vasario 8 dieną vyko integruota rusų kalbos, muzikos ir bibliotekos pamoka apie Užgavėnes. Pamoką organizavo Neringos gimnazijos rusų kalbos vyr. mokytoja Tatjana Mikelevič. Jai talkino muzikos mokytoja ekspertė Audronė Buržinskienė ir bibliotekininkė Angelė Pocevičienė. Mokytoja T.Mikelevič paskelbė pamokos temą ir siekiamus tikslus.
Bibliotekininkė A.Pocevičienė pristatė prezentaciją „Užgavėnės Lietuvoje“, priminė 7 klasės mokiniams apie Užgavėnių prasmę, tradicijas ir papročius: persirengėlių vaikštynes, skanduotes, Lašininio ir Kanapinio kovą, Morės vežiojimą ir sudeginimą, Užgavėnių valgius. Parodė nuotraukų, kuriose užfiksuotas Užgavėnių šventimas mūsų gimnazijoje ankstesniais metais. Taip pat papasakojo septintokams, kaip atgaivino užmirštas Užgavėnių šventės tradicijas Preiloje, kai ten dvylika metų dirbo pradinių klasių mokytoja. Užgavėnes organizuodavo kartu su savo pirmąja mokytoja Teodora Liobiene ir Preilos filialo bibliotekininke Janina Teišerskiene.
Tuomet rusų kalbos mokytoja supažindino su Užgavėnių tradicijomis Rusijoje, paskatino vaikus paieškoti panašumų ir skirtumų. Mokiniai sužinojo, kad Lietuvoje dabar Užgavėnės švenčiamos tik vieną dieną, o Rusijoje – visą savaitę. Išsiaiškino, ką Užgavėnių dalyviai veikia kiekvieną savaitės dieną. Mokiniai skaitė eilėraščius rusų kalba, minė mįsles, vis kartojo rusiškus šventės ir atributikos pavadinimus.
Muzikos mokytoja A.Buržinskienė pamokė vaikus dainuoti Užgavėnių dainą. Visi supratome, kad mokantis kalbą svarbu suprasti ir tos šalies kultūrą, tradicijas, ieškoti sąsajų ir skirtumų su gimtąja šalimi, jos tradicijomis.
– Informaciją parengė bibliotekininkė Angelė Pocevičienė