Šis rugsėjis dosnus ne tik saulėtomis dienomis, bet ir įvairiomis netradicinėmis, integruotomis veiklomis, kurios praturtino užsienio kalbų savaitę minint Europos kalbų dieną.
5 klasės mokiniai kartu su anglų k. mokytoja metodininke N. Sadauskiene dalyvavo netradicinėje tarptautinėje eTwinning pamokoje “European Day of Languages”. Gausus būrys iš Italijos, Graikijos, Rumunijos, Turkijos, Ispanijos, Gruzijos, Lenkijos sveikino vieni kitus anglų ir gimtąja kalbomis, džiugino staigmenomis. Mūsų penktokų tarpe tvyrojo pakilėtos lyg Eurovizijoje nuotaikos. Savo žinias apie skirtingas Europos šalis pagilino integruotoje anglų k. ir dailės pamokoje (dailės vyr. mokytojas V. Didžpetris) “Linkėjimai iš Europos”. Pristatant kūrybinio projekto rezultatus vieni kitus mokė tos šalies žodžių, pasidalino įdomiais faktais.
6 ir 8 klasių mokiniai klausinėjo savo šeimos narius bei giminaičius kokias kalbas jie moka ir pristatė rezultatus netradicinėje vokiečių kalbos pamokoje “Europa mano šeimoje” (vokiečių k. mokytoja metodininkė K. Kerpė).
7 klasės mokiniai ruošėsi “Vokiškam piknikui Lietuvoje” ir atsinešę įvairių vokiškų skanėstų pristatė jų istoriją, gamybos procesą diskutavo apie skonius ir smagiai vaišinosi.
8 klasės mokinių ugdymo turinį apie maistą papildė “Gastroturizmas Europoje”. Integruotoje IT pamokoje (IT vyr. mokytojas L. Meška) domėjosi ypatingais europietiškais patiekalais bei jų autentiškumu. Savo kulinarinius gebėjimus tobulino technologijų pamokoje (mokytoja metodininkė J. Kondrotaitė) kepdami austrišką obuolių štrudelį, kurio viso proceso eigą patalpino video formate.
I gimnazijos moksleiviai keliavo po garsiausius universitetus ir kolegijas Europoje. Integruotoje pamokoje su ugdymu karjerai (mok. I. Vainutienė) pristatė studijų programas, pasidalino studentiško gyvenimo ypatumais, lygino su Lietuvos aukštųjų mokyklų pasiūla.
II gimnazijos moksleiviai domėjosi stereotipais apie europiečius, kūrė interaktyvius pristatymus. Rezultatyvus darbas lėmė aktyvias diskusijas apie bendrą europiečių stereotipų paveikslą.
I ir II gimnazijos klasių mokiniai pasiruošė “Pamokai su daiktu iš vokiškai kalbančių šalių” ir savo atradimais pasidalino su bendraklasiais.
III gimnazijos moksleiviai buvo kviečiami tinklalaidės kūrimui apie užsienio kalbų mokymosi svarbą, dalintis savo sėkmės receptais, kaip sėkmingiau pasiruošti ne tik anglų k. valstybiniam brandos egzaminui, bet ir mokytis kitas užsienio kalbas.
4 kl. mokiniai turėjo integruotą pamoką “Kaip pažįstu Europos šalis?” Anglų k. mokytoja metodininkė I. Vainutienė kartu su pradinių klasių mokytoja metodininke R. Kubiliute kartu su mokinukais domėjosi jiems patinkančiomis Europos šalimis ir kalbomis, o po to pristatė vieni kitiems. Jų pristatymai užfiksuoti video įrašuose.
6 ir 7 klasių mokiniai kartu su prancūzų kalbos mokytoja tyrinėjo Prancūzijos patiekalus, ieškojo palyginimų su Lietuvos patiekalais, diskutavo apie valgymo kultūrą, papročius, atsinešę į klasę gardžiavosi Prancūziškais gardėsiai – bagetėmis su namine aviečių uogiene, kruasanais, šokoladu ir pan. Pamoka labai patiko ir pavyko – su apetitu…:)
6 ir 7 klasių moksleiviai ruošė projektus “Europos kalbų diena 2024” ir integruotose pamokose kartu su anglų k. mokytoja metodininke I.Vainutiene, geografijos mokytoja R.Raugiene kūrė plakatus, rinko informaciją, žaidė interaktyvius žaidimus ir pristatinėjo draugams savo “kalbinius atradimus”. (Moksleivių darbai eksponuojami prie anglų k. kab. III a.)
Rugsėjo 26 d. pertraukų metu moksleiviai klausėsi įvairios europietiškos muzikos. Prie didžėjaus pulto Nojaus ir Fausto tandemo parinktas grojaraštis subūrė ne tik dainuojančius, bet ir šokančius. Muzika vienas iš priemonių parodyti kalbų įvairovę.
I a. esančiame stende moksleiviai galėjo susipažinti su Europos kalbų dienos atsiradimo istorija, bei tos dienos svarba ir reikšmingumu, o II a. paruoštoje edukacinėje erdvėje, virtuali gidė Lara, kvietė atrasti Europos kalbų lobynus pasitelkiant išmaniąsias programėles.
Tradiciškai vykusiame konkurse „Ką žinai apie Europos kalbas?“ šį kartą sveikinimai ir prizas skrieja III gimn. klasės moksleiviui Viliui.
Gimnazijos bendruomenės įsitraukimas į užsienio kalbų savaitės veiklas, tai atvirumo ženklas daugiakalbystei. Kaip žinoma, tai yra vienas iš pagrindinių ES principų ir tikslų apsaugoti didžiulę Europos kalbų įvairovę bei skatinti kalbų mokymąsi.
Užsienio kalbų mokytojos